Tuesday, July 27, 2010

Lupe Fiasco - Building Minds Faster

[Chorus: Lupe Fiasco]
I think I'm Malcom X, Martin Luther
Add a King, add a Junior
Some bible verses, couple Sunnahs
An AK-47 that's a revolution!! (ni**a)
Think I'm Tupac, Bob Marley
Fela Kuti, Marcus Garvey
Them the real ones, light a lighter for em
Let you know, that I'm ridin' for em

[Verse 1: Lupe Fiasco]
Gon' gimme some, a lil more beat
Call yo friends around, then call the police!
I'm ridin' wit my flow, it take up four seats
So I'm gon ghost ride, but with no sheets
One man by myself, even then I'm 4 deep
Like hotel swimming pools, that's 4 feet
These ni**as like the rooms, so sweet (suite)
Priceline! so cheaaap
I'm the cell phone, they some room keys
I'm some shell toes, they the shoe strings
I turn em off, I take em out
I'm Reverend Run, with the laces out
my Adidas, so adios
All day I dream, like I'm comatose
That your ship's sinking, and im so afloat
I'm T-Pain, I'm on a boat!
Not the slave one, DiCaprio's either
Hear the waves come, they started in the bleachers
So I'm swag surfin', the pool's getting deeper
You still sweet though, there come them room keepers
Ok I'll be the strings, you be the shoes
But guess what [what?], now they Jimmy Choo's
I wear the pants, you in the pools (Winnie Pooh's)
Yo shit meows, my shit AWOOOOOOOOOHH's
I got a fifth flow, call me brother man
Africa the set, yeah that's the motherland
For that BP, I shed 50 tears
In Nigeria that oil been spillin' for like 50 years!
Fifty years! Hell naww, hell yeahh, tryna tell y'all
At this rate, ni**as gon' lose!
Can't search for water, or grow your own food!
Tell me what's gon' happen, when them stores close
And ain't gon' open up, no mo'
That's the realest shit
Yeah, you gon' feel dat, hunger's your enemy
But you can't kill dat!
Ni**a wake up, don't join the army
Kill your own peoples, but fear Illuminati's
and they ain't even real, or are they?
But you ain't even know, because you partake
too fucking much, if you start to doubt
they already in yo mind, and comin' out yo mouth
It's not a trick, ni**a, ni**a it's a trap
Survival of the fit, is what they aiming at
And ni**as ain't fit [nope], fat as hell! [yup]
Fat in mind [yup], body fat aswell
Who use most the drugs? Americans!
What's in Afghanistan? Heroin!
You think that's by mistake? They can't stop dat?
Don't think you safe though, because you not black
Greed is colourblind, so I'm colourblind
They gon' fuck with yours soon as they done with mine
They say I try too hard, verses overwhelm
I learned most of this, from ni**as sittin' in jail
Where you think im from? I'm from the streets ni**a!
Triple OG's told me to teach ni**a!
And that ain't made up, nope, that's a fact. [Yup]
They say that gangsta shit, is the shit I rap
Look who I attract, look at my inner circle
Bunch of street ni**as, and a couple Urkles
Look at my fanbase! Oh yes!
Fuck what Pro say! Look at this protest!
Where they do that at? Who they do that for?
Must mean I'm doin' bad, that things is movin' slow [Noo]
We talkin' revolution on public radio!
Then catch me down in Houston, sittin' on them 84's
Trae wassup, ABN, gotcha back ni**a, sink or swim
Free Chilly Chill, shake off your masters
Pray to God; Build Your Mind Faster

[Chorus: Lupe Fiasco]
I think I'm Malcom X, Martin Luther
Add a King, add a Junior
Couple bible verses, and some Sunnahs
An AK-47 that's a revolution!!
Think I'm Tupac, Bob Marley
Fela Kuti, Marcus Garvey
Them the real ones, light a lighter for em
If you ain't know, I'm ridin' for em

FNF UP!!!

[Yeah we just fade] track fades out....

LASER!

15 comments:

  1. This track goes so hard.

    I think it's "I'm some SHELLTOES, they some shoe strings" though...

    And I'm not sure, but I think it's "I wear the pants, you WINNIE POOHS" lol cuz he doesn't wear pants... maybe it's a double entendre

    lol

    ReplyDelete
  2. And it's "But you wouldn't even know, because you partayy" IMO

    ReplyDelete
  3. Top guy posted everything i said on the blog, lol!! (but i think you said it first tho...

    ReplyDelete
  4. I'm pretty sure he says 'partake'

    ReplyDelete
  5. Its "par-tay" because look at the next line "too f/cking much, if you start to doubt they're already in your mind and coming out your mouth"

    He's talking about the alleged Illuminati encrypting messages in popular club music that people sing along to and they don't even know what they're singing.

    So you "party too f/cking much"

    ReplyDelete
  6. it's party, not partake

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. pretty sure it's not you in the pools AND you winnie poohs...its JUST winnie poohs...OVERREACHING

    ReplyDelete
  9. I think he said "par-tay" tbh Sean

    ReplyDelete
  10. This sucks.

    When Lupe starts making music again, let me know.

    http://www.actionext.com/names_l/lupe_fiasco_lyrics/glory.html

    ReplyDelete
  11. dopedope.. it's satire haa

    ReplyDelete
  12. He turned that ignant ass song and dropped jewels. #wewantlasers

    ReplyDelete
  13. sucks? haha you are clearly ignorant..

    ReplyDelete
  14. he clearly said "yeah you can just fade me" at the end

    ReplyDelete
  15. d one that was Sightline Payments Kirk Sanfordky single. And Bresnan motored to within 10 runs off a maiden Test teuro millions lotterycasional spin of Yuvraj and Raina was given particularly harsh treatment - Bresnan creaming Yuvraj for successive fours before Broad went

    ReplyDelete